W reakcji, na spływające zapytania, postanowiliśmy pokazać, jak wygląda realizacja małego projektu wewnętrznego z Froger Solutions w praktyce.
Firmą która zgodziła się wystąpić w naszym materiale, jest firma geodezyjna AC GEO https://acgeo.business.site z Andrychowa.
Klient, firma AC GEO, zmaga się z problemem wykonywania automatycznych kopi bezpieczeństwa wrażliwych danych. Klientowi zależy na tym aby:
– dane były przechowywane na serwerach położonych geograficznie w Polsce;
– przestrzeń dyskowa była szyfrowana.
Z innych, ustalonych w trakcie analizy wymagań, doszły m.in.
– potrzeba posiadania wygodnego sposobu dezaktywacji klucza dostępu do danych / hasła, w razie utraty urządzenia posiadającego dostęp do danych;
– wgląd w aktualne zużycie przestrzeni dyskowej;
– dane muszą mieć replikację na poziomie co najmniej RAID-1;
– w wypadku przekroczenia zajętości przestrzeni dyskowej powyżej 90%, powinno zostać wysłane powiadomienie do Froger Solutions, aby móc natychmiastowo zareagować (zabezpieczyć więcej przestrzeni dla danych) oraz poinformować o tym fakcie klienta.
Zaproponowaliśmy także, nasze standardowe rozwiązanie, w postaci wygodnego panelu do raportowania błędów. Błędy/sugestie zgłaszane w takim panelu, trafiają bezpośrednio do dedykowanego projektu w GitLab-ie, a informacja o takim zgłoszeniu jest automatycznie propagowana do firmowego komunikatora, gdzie deweloperzy mogą natychmiast zareagować.
Zgodziliśmy się z klientem, że najwygodniejszym punktem dostępu będzie właśnie taki panel, poszerzony o wcześniej ustalone funkcjonalności.
Za hosting będzie odpowiadać firma Froger Solutions.
Kolejnym krokiem, w drodze do realizacji projektu, jest stworzenie dedykowanego projektu w GitLabie, utworzenie, oraz przekazanie klientowi – właścicielowi firmy AC GEO – danych dostępowych oraz konta reportera do panelu projektu. Od tego momentu, klient może aktywnie uczestniczyć, zgłaszać propozycje, błędy, widzieć postęp prac oraz sprawdzić czy notatki ze spotkania są zapisane / zinterpretowane we właściwy sposób.
W następnym etapie, zadania zostały wstępnie rozplanowane, został oszacowany czas pracy, a klient zaakceptował plan sprintu. Ustaliliśmy także, że wszystkie wymagania, oraz ewentualne drobne zmiany zrealizujemy w trakcie sprintu, który zajmie maksymalnie 2 tygodnie (10 dni roboczych). Obiecaliśmy pierwszą dostawę funkcjonalnego oprogramowania już po 8 dniach roboczych, zachowując pozostałe dwa dni dla klienta, na potrzeby weryfikacji oraz drobnych zmian.
Od tego momentu Froger Solutions, przejmuje na siebie ryzyko związane z większym nakładem pracy nad rozwiązaniem – nawet w wypadku znacznej komplikacji projektu, klient nie zapłaci ani złotówki więcej, ponieważ klient płaci za dostarczone oprogramowanie, a nie za czas pracy firmy deweloperskiej. Gwarantujemy, że cena pozostanie taka jak została ustalona.
Po stronie Froger Solutions, będzie obowiązek doboru oraz instalacji i konfiguracji oprogramowania odpowiedzialnego za synchronizację danych klienta z serwerem.
Właściciel firmy AC GEO, poprosił także o szkolenia z użycia oprogramowania, oraz przygotowanie prostego materiału na temat konfiguracji na jego urządzeniu. Uzgodniliśmy, że instalacja oprogramowania klienckiego oraz szkolenie odbędzie się w siedzibie klienta, natomiast instrukcja w formacie PDF znajdzie się we wcześniej omawianym panelu zgłaszania błędów.
W kolejnym wpisie, postaramy się zaprezentować dostarczone oprogramowanie, oraz opisać jak wyglądał proces realizacji projektu.